onsdag 21 november 2012

Polkadrömmar


Förra veckan när jag gjorde drömmar provade jag även att tillsätta lite polkagrisar i smeten. Och vilken hitt det blev! Nu när julen närmar sig också tycker jag att polkadrömmarna passar extra bra. Såhär enkelt gör du dom:

40 stycken
1 dl olja
3 dl strösocker
1 tsk hjorthornssalt
5 dl vetemjöl
100 g smör
2 tsk vaniljsocker
6 msk krossade polkagrisar 

Vispa ihop smör, strösocker och salt. Rör ner lite olja i taget. Blanda hjorthornssaltet och vetemjölet och vänd i lite eftersom. Knåda sist i polkagrisarna. Låt stå kallt en stund, rulla till bollar och sätt på en plåt. Grädda i mitten av ugnen i 150 grader i 20 minuter.

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Drömmar är himla bra kakor att experimentera med. Mitt favoritrecept är drömmar med choklad och kaffe. Men det här får jag ta o prova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur. Jag älskar just pepparmintsmaken extra mycket. Funkar nästan i allt :-). Det lät också spännande, ska kika in på din blogg och se om jag hittar receptet.

      Radera