tisdag 2 oktober 2012

Fröken Olssons

Idag var vi på caféet "Fröken Olssons", det ligger på Östra larmgatan 14. Det är väldigt mysigt med massa färger och mönster. Härliga fåtöljer! men det var ungefär allt positivt...

Ibland måste man ju tyvärr äta riktig mat istället för att fika, P åt en helt okej men osalt kycklinggryta, men den lilla portionen hade inte ens min snart 7 månaders systerdotter blivit mätt på. Jag åt något som skulle vara en brie- och salamipaj men var mer en omelett. Hittade ungefär 3 små salamiskivor och 140 ägg. Tur var att det ingick ett väldigt gott bröd med pumpakärnor i till alla rätter. Kaffet serverades i trista, stora muggar och smakade rätt tråkigt. Tryffelbiten livade inte upp stämningen heller, misstänker att den var gjord av dålig blockchoklad. De har ett väldigt brett sortiment från frukost - fika - varma rätter - mackor, vilket först kändes positivt men jag väljer hellre kvalitet före kvantitet.

Jag kollade självklart in utbudet på deras fikasortiment som såg väldigt lockande ut, stora härliga bullar/muffins/cookies. Jag såg även att varje onsdag mellan 16-19 har de afternoon tea som buffé. Därför tänker jag ge dem en chans till.
Betyg: 2 bullar av 5


2 kommentarer:

  1. Hoppas det är bättre på afternon tea. Tråkigt att betala för dålig mat, men jag tyckte att det var ett fint namn. Fröken Olsson, det låter väldigt mysigt och gott.

    SvaraRadera
  2. Afternoon tea:n är faktiskt bra där!

    SvaraRadera