söndag 28 oktober 2012

Lakritschokladboll

Det är först nu det senaste året som jag börjat tycka om lakrits, och jag kan inte förstå hur jag har kunnat vänta så länge. Så nu äter jag ikapp mig på all lakrits jag missat... Om du tycker om lakrits är dom här chokladbollarna perfekt eftersom de smakar mycket lakrits.





100 g mjukt smör
1 dl strösocker
2 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
3 msk pulver av turkisk peppar 

100 g mörk choklad
några krossade turkisk peppar

Mixa turkisk peppar till ett pulver och blanda ihop alla ingredienser till en krämig smet. Forma till bollar och ställ kallt en stund. Smält chokladen över ett vattenbad och doppa bollarna i chokladen. Strö lite krossad turkisk peppar över och ställ kallt tills chokladen stelnat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar